Yeni Ortahisar’a ’Genç’ Vizyon

Trabzon'un yeni ilçelerinden Ortahisar Belediyesi her geçen yıl gelişiyor ve dönüşüyor.

Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, projelerle Ortahisar'ın çehresini değiştirdiklerini belirterek, ilçenin dört bir tarafından yükselen projelerle Ortahisar'a yeni bir görünüme kavuşturduklarını söyledi.

Belediye binasını yaptıkları Pazarkapı'da 26 Mart'ta ihale için askıya çıktıklarını dile getiren Genç, "Burada ekolojik gölet, kırkmerdivenler çarşısı, bordo-mavi çarşı, sosyal donatı alanları, yeşil alanlar ve el becerileri ile yöresel sanat ürünlerinin satıldığı alanlar yapacağız. Diğer yandan Pazarkapı'da inşa ettiğimiz vizyon projelerimizden olan belediye hizmet binamızın da yüzde 70'i tamamlanmış durumda. Binamız hızla yükseliyor. Projenin çevresinde yer alan sosyal donatı alanları, yeşil alanlar, toplamda 38 milyon TL'ye mal olacak. İnşallah yılsonuna kadar burayı bitirmeyi hedefliyoruz. Çok yönlü bir hizmet binası olacak. İçinde toplantı ve konferans salonlarının yer aldığı, kültür ve sanat etkinliklerinin düzenlenebileceği Ortahisar'ımızı en güzel şekilde temsil edecek bir hizmet binası inşa ediyoruz. Tabi bu alanda kaymakamlık binamız da yapılıyor. İlçe merkezinin tam ortasında bulunan bu alan bittiğinde şehrimizde Meydan Parkı'na alternatif yeni bir cazibe alanı oluşacak. Projemizin ilerleyen safhalarında şu anda kapanmış durumda olan Zağnos Deresi'ni tekrar yüzeye çıkarmayı amaçlıyoruz. Burada bir meydan yapmayı düşünüyoruz. Ticaret ve konut alanları, sosyal donatı ve yeşil alanlar olacak. İnşallah projemizi ilerleyen yıllarda Ticaret Odası'na kadar genişleteceğiz" dedi.

Tünel Akvaryum dünyada ilk olacak

Tünel Akvaryum projesini Trabzon için simge bir proje olacağını belirten Başkan Genç, "Belki de dünyada ilk olma niteliği taşıyacak Tünel Akvaryum'un tünel açma kısmının ihalesini 9 Şubat'ta gerçekleştirdik. Bu projemizi gerçekten çok önemsiyoruz. Şöyle ki, çok garibimize gidiyordu doğrusu. Deniz şehri olan Trabzon'da bir tane deniz canlıları ile ilgili bir akvaryum yok. İnşallah projemizle bu büyük eksikliği gidermiş olacağız. Projemizle ile ilgili Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu'ndan onay çıktı. TOKİ, projenin giriş ve çıkış kısımlarının yapılacağı alanları daha önce belediyemize tahsis etmişti. Projemizi hayata geçirdiğimizde sadece Ortahisar için değil Trabzon şehri için de simge bir proje olacak. Bölge illerimiz arasında bir farklılık oluşturmuş olacağız. Türkiye'de ilk defa yeraltında bir akvaryum yapılacak. Dünyada da sanırım yeraltından yapılan tünel şeklinde bir akvaryum yok. Zağnos ve Tabakhane vadilerini 180 metre uzunluğunda bir tünelle yeraltından birleştireceğiz. Turistleri şehir içine çekecek ve şehir içinde daha çok zaman harcamalarını sağlayacak bir nitelikte. Bu proje ile ayrı bir çekim, ayrı bir cazibe merkezi oluşturacağız. Şehre gelen ziyaretçinin bu şehirde kalmasını, yaşamasını, şehir içine girmesini istiyoruz. Deniz şehriyiz ama maalesef birkaç balık türü dışında hiçbir balığı tanımıyoruz. Yapacağımız akvaryumla vatandaşlarımızla her türlü deniz canlısını buluşturacağız. Ve deniz canlılarıyla ilgili insanlarımızda bir bilinç ve farkındalık oluşturacağız" şeklinde konuştu.

Doğayla iç içe turizm projesi: "İpekyolu"

Gelen turistin çeşitlilik istediğini vurgulayan Genç, "Ortahisar'ımızın yukarı kesimlerinde Mağmat Boğazı diye adlandırılan en hakim noktada doğa harikası bir yer. Her tarafı görebiliyorsunuz. Çok seyirlik bir noktada bulunuyor. Bu projeyi doğayla bütünleşen ama asla doğaya zarar vermeyen, bu güzel tabiatla insanları buluşturmayı amaç edinen bir proje olarak tasarladık. Tabi bu alan mera alanıydı. Buranın tahsisi için birçok kez Ankara'ya gittim. Ve 600 dönümlük mera alanı Tarım Bakanlığı tarafından belediyemize tahsis edildi ve Başbakanımız bunu onayladı. Kendilerine bir kez daha buradan çok teşekkür ediyorum. Tabi burada amaç turizm çeşitliliğini artırarak şehrimizde turistlerin daha çok zaman geçirmesini ve daha çok para harcamasını sağlamak. Gelen turist bizden çeşitlilik istiyor. Farklı şeyler yapmak istiyor. Siz de belediye olarak turistlerin memnuniyetini artırmak için bu tür projeleri yapmalısınız. Yoksa turistler başka yerlere gider. Bu alan zaten, DOKAP eylem planında da turizm alanı olarak belirlenmişti. O nedenle bu alanlarda herhangi bir konut yapılaşması asla olmayacak. Sadece gezi alanları, spor tesisleri, seyir terası, yürüyüş yolları, parkurlar, piknik ve sosyal donatı olanları olacak. Yöre halkının tarım ve hayvancılık ürünlerini satabileceğe mekanlar olacak. Böylece burada bir ekonomik değer oluşturmuş olacağız. Belki de Trabzon'da en çok gidilen, en çok ziyaret edilen bir yer olacak. Bu projemizi halkımızın da fikirlerini alarak gerçekleştirmek istiyoruz. Bu amaçla şehrimizin paydaşları olan sivil toplum örgütleriyle, yöre halkıyla istişare toplantıları yaptık ve bundan sonra da yapacağız. Görüş alışverişinde bulunduk. Çok verimli toplantılar gerçekleştirdik. Bu konuda vatandaşlarımız müsterih olsun. Asla onların istemediği ve itiraz ettiği bir şeyi onlara rağmen yapmayız" diye konuştu.

"Bölgenin ilk ekoparkını hizmete açtık"

Ekopar'ın vatandaşların yaz-kış uğrak mekanı haline geldiğini kaydeden Genç, "12 bin m2'lik alana kurulu olan parkımız vatandaşlarımızın yeni dinlenme ve eğlenme mekanı oldu. Buraya gelen vatandaşlarımız her fırsatta böyle bir projeyi yaptığımız için teşekkürlerini iletiyorlar. Memnun bir şekilde buradan ayrılıyorlar. Parkımızla birlikte sahile canlılık ve hareketlilik geldi. Yeşil ile iç içe cıvıl cıvıl bir mekan. İçinde her yaş grubundan insana hitap edebilecek üniteler var. Çocuklar burada çevreyi, toprağı ve bitkileri tanıma fırsatı bulacak. Yalın ayakla gezilen bir yürüyüş yolu var. Burada direk toprakla temas ederek negatif enerjinizi üzerinizden atıyoruz. Özellikle çocukların çok rağbet ettiği bir alan oldu. Yaşlılarımızın da burada rahatlıkla dinlenebileceği ve sohbet edebileceği ahşap oturma kulübeleri var. Uzun boylu çam ağaçları arasında kafanızı dinlendirebileceğiniz orman havasında bir alan. Diğer yandan gençlerimiz için de bir buluşma noktası ve keyifle zamanlarını geçirebilecekleri bir yer olma özelliğine sahip. Parkımızın içinde yürüyüş yolları, havuz, ahşap oturma yerleri, büfeler, kamelyalar ve bir adet serender yaptık. Çok güzel, insanı içine çeken yılın her zamanı canlı kalabilecek bir yer oldu. Tema olarak da alışılagelmişin dışında çok farklı bir yer oldu. Zira bizim temel hedeflerimizden biri de Ortahisar'ı daha yeşil, nefes alanlarının olduğu bir hale getirmek. Bu da bu amaca yönelik bir projemizdi" ifadelerini kullandı.

"Kemeraltı Çarşısı'nı eski dokusuna uygun olarak yeniden yapılandırdık"

"İstanbul'da Kapalı Çarşı ne ise Trabzon'da da Kemeraltı Çarşısı odur" diyen Genç, "Osmanlı'da burası Suk-i Sultani diye, yani Sultanlar Çarşısı olarak anılırdı. Trabzon'un en önemli tarihi çarşılarından olan Kemeraltı Çarşısı'nı eski dokusuna uygun olarak yeniden yapılandırdık. Kemeraltı Sokak Sağlıklaştırma Projesi adını verdiğimiz projemizin 1. etabını tamamladık. Kültür Bakanlığımıza biz daha önceden projemizi sunmuştuk. Ve Bakanlığımız, hiçbir para talebinde bulunmadan projemizin 2. ve 3. etabını yapmaya hazır olduklarını beyan ettiler. Bundan gayet mutlu olduk. Şimdi çok yakında bakanlığımız 2. ve 3. etap için çalışmalara başlayacak. Kemeraltı ve Semerciler Çarşısı Trabzon'un tarihi olmasının yanında ticaretin kalbinin attığı yerdi. Her iki caddemizi tarihi değerlerine uygun olarak yeniden ele alıyoruz. Projemiz sayesinde Kemeraltı'nın tarihi hüviyeti daha da artarak devam edecek. Ve bittiğinde projemizi turizmin hizmetine kazandıracağız. Artık dünyada bu tür tarihi çarşılar önem kazanmakta. Turist geldiği zaman ilk gezdiği yerler şehrin tarihini anlatan, kültür ve sanatını yansıtan mekanlar. Bu projemiz de bunu sağlayacak. Bitmesiyle birlikte, yöremize ait bakırcılık, kazaziye, telkari, kuyumculuk gibi sanatlarının hepsini kapsayan ürünlerin üretildiği ve teşhir edildiği bir çarşılar zinciri kazanmış olacağız. Bedesten, Alacahan'a içine alan projemiz, buradan Atapark'a ve Zağnos Vadisi'ne ulaşacak. Ve Pazarkapı'da yaptığımız belediye hizmet binamızla bütünleşen ve birbirlerini tamamlayan projeler silsilesi olacak" dedi.

"İstişare ile yönetiyoruz"

Başkan Genç, sözlerini şöyle tamamladı:

"Projelerimizle ilgili bunları söylemişken, bizim belediye yönetim anlayışımızdan da birkaç cümle ile bahsetmek isterim. Biz bugüne kadar ta görevimizin ilk gününden itibaren şehrimizin bütün paydaşlarıyla istişare ederek onların fikirlerini, önerilerini dinleyerek hareket ettik. Tabiri caizse istişareden istifade ettik. Muhtarından tutun da esnaf odasına, mühendisler odasına kadar bütün STK'larla toplantılar düzenleyerek bizden ne istiyorlar, sıkıntıları neler, eleştirileri var mı bütün bunlara vakıf olmaya çalıştık. Öyle ki, sadece 2018 yılında "yerel buluşmalar" adıyla şehrimizde yer alan bütün kent bileşenleri, STK'lar, vakıflar, dernekler, odalar ile 12 defa toplantı gerçekleştirdik. Dolayısıyla bizim ilçemizi yönetme adına en çok önem verdiğimiz hususun katılımcı yönetim anlayışı olduğunu buradan rahatlıkla söyleyebilirim."