Kat mülkiyetinde 1000 TL.lik para cezası kaldırılıyor
Yeni yapılacak binalarda ise kat mülkiyeti sürecinin re'sen işlemesi ve bu noktada zorunlu kılınması planlanıyor. İşlemlerin re'sen yürütülmesiyle ayrıca ''kırtasiyeciliğin ve bürokrasinin azaltılması, vatandaşların yükünün hafifletilmesi, tapu sicilinin ve planlarının güncel tutulması ile mali kayıpların önüne geçilmesi'' amaçlanıyor.
Bir binanın yapımı için esas oluşturan kat irtifakı, ''binanın üstüne kat yapma hakkını'' içeriyor. Kat mülkiyeti ise, inşaatı tamamlanmış ve yapı kullanma izin belgesi alınmış binalar için tesis ediliyor. Kat irtifakını kat mülkiyetine çevirebilmek için iskan almak (yapı kullanma izin belgesi), kadastro müdürlüğünce cins tashihi değişiklik beyannamesi, Zorunlu Deprem Sigortası, Harçlar Kanununa göre vergi ilişiği olmadığına dair belge gibi bir takım koşulları sağlamış olmak gerekiyor.
Kat Mülkiyeti Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yasa Tasarısı, kat irtifakı tesis edilmiş yapılar için re'sen kat mülkiyetine geçilebilmesini düzenliyor.
Tasarıya göre, yetkili idarenin, kat irtifakı kurulmuş yapı tamamlandıktan sonra vereceği yapı kullanma izin belgesinin bir örneğini, 60 gün içinde ilgili Kadastro Müdürlüğüne göndermesi gerekecek. Böylece süreç başlatılmış olacak.