Kim Ne Kadar Zam Alacak?

Kim Ne Kadar Zam Alacak?
Emekli maaşlarına yapılacak zam oranlarının duyurmasının ardından Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, hangi emeklinin ne kadar alacağını belirten yazılı bir açıklama yaptı.

Sosyal Güvenlik Kurumundan gelir ve aylık alan 4/a (SSK) ve 4/b (Bağ-Kur) kapsamındaki emekli, dul ve yetimlere 2011 yılı Ocak ödeme döneminde, emeklilerimizin aylık seviyeleri göz önünde bulundurularak, düşük aylık seviyelerine daha yüksek oranda artış sağlamak üzere 1.500 TL’ye kadar aylık alanlara seyyanen 60 TL ve bu tutarın üzerinde aylık alanlara da  % 4 oranında artış yapılması, 2011 yılı Temmuz ödeme döneminde de %4  oranında aylıkların  tekrar artırılması öngörülmektedir. Bu dönemler için belirtilen oranlar, gerek 2010 yılı ikinci altı ayda gerekse 2011 yılı birinci altı ayda gerçekleşecek tüfe oranına bakılmaksızın  yukarıda belirtilen %4 oranındaki artışı içermektedir.

Yapılması öngörülen bu artışlarla, dosya bazında emeklilerimizin aylık türleri ve aylık dilimleri itibariyle, ek ödeme dahil ellerine geçecek tutarlar ve artış oranları şöyle olacak: