Şirketler yeni eleman alıyorlar

Şirketler yeni eleman alıyorlar
Sağlık, telekomünikasyon, bilişim, finans ve perakende alanlarında yetişmiş elemanlar için iş 'aslanın ağzında' değil...

Ekonomik krizlerin yol açtığı tahribat, en net şekilde istihdam alanında göze çarpıyor. Zaman gazetesinin haberine göre, tüm dünyayı etkileyen kriz, Türkiye'de de istihdam deposu olarak adlandırılan inşaat, tekstil ve otomotivi vurdu. İşsiz kalanların büyük bölümü bu üç sektörden. İç karartan bu tablonun bir de umut verici diğer yüzü var. Yüzyılın en büyük ekonomik krizine rağmen sağlık, ilaç, iletişim, perakende, bilgi teknolojileri ve finans alanlarında istihdam büyük oranda sürüyor. Hatta, yeni açılan özel hastaneler, perakende zincirleri ve telekomünikasyon şirketleri eleman alımını son sürat devam ettiriyor.

Dünyanın en büyük online kariyer ve insan kaynakları şirketi Monster'in Türkiye'de yaptığı bir araştırmaya göre, büyük şirketlerin yüzde 78'i kriz döneminde personel çıkarma yoluna gitmedi. En büyük 173 şirketin insan kaynakları yöneticileri arasında yapılan araştırmada, ekonomik krizin yavaş da olsa etkisinin azalmaya başladığı sonucu çıktı. Araştırmaya katılan firmaların yüzde 86'sı önümüzdeki 6 aylık süreçte personel çıkarmayı düşünmediklerini, hatta ihtiyaç olduğu takdirde istihdama devam edeceklerini belirtti. İstihdama devam edeceğini söyleyen firmaların yüzde 37'si satış pozisyonlarına personel arıyor. Monster Gelişen Pazarlar Avrupa Bölge Direktörü Güray Mert, küresel krizin, istihdamı ve yeni iş fırsatlarını ciddi şekilde daralttığını söylüyor. Bundan bazı sektörlerin fazla, bazılarının da daha az etkilendiğini aktaran Mert, "Krizden nispeten daha az etkilenen hızlı tüketim, perakende, sağlık ve iletişim gibi sektörlerde toplu işten çıkarmalar söz konusu değil. Şu anki yeni iş fırsatları da büyük çoğunlukla bu alanlarda çıkıyor." diyor. Özellikle yeni açılan özel hastanelerin eleman alımını sürdürdüğünü dile getirirken, her branştan sağlık personeli, hastane yöneticisi ve biyomedikal cihaz uzmanlarının rahatlıkla iş bulabildiğini kaydediyor.

Güray Mert'in verdiği bilgiye göre, yurtdışındaki inşaat işlerinde çalışanlar işini kaybederken bir başka alanda önemli fırsatlar çıkmaya başladı. Ortadoğu, Balkanlar ve Orta Asya ülkelerinde önemli yatırımlara imza atan Türk telekomünikasyon şirketleri, buralara Türkiye'den önemli sayıda yönetici ve teknik eleman götürüyor. Mert, hükümetin gündeminde olan kamu personel reformu çalışmalarını da olumlu buluyor. Mert, kamuda esnek çalışma modelini ve devletin özel istihdam bürolarından da yararlanmasını öngören reform ile kamudaki verimliliğin artacağını ifade ediyor. Monster'in veri tabanıyla tüm dünyada iş arayanların sayısı 80 milyondan fazla. Türkiye'den aktif iş arayanlar ise kısa sürede 570 bini buldu. Şirketin global yıllık cirosu ise 1,5 milyar dolar.

Krizde işsiz kalan üst yöneticiler Türkiye'ye gelmek için sıraya girdi
Küresel kriz sebebiyle ABD'de ve çeşitli Avrupa ülkelerinde işsiz kalan üst düzey yöneticiler ve bankacılar yönünü Türkiye'ye çevirdi. Kariyer sitesi Monster'in yöneticilerinden Güray Mert, bu kesimlerden kendilerine gönderilen CV'lerde Türkiye'de çalışmak istediğini belirtenlerin sayısının hızla arttığını anlatıyor. "Bundan bir iki sene önce üst düzey yöneticileri Türkiye'de çalışmaları için ikna etmek çok zordu." diyen Mert, krizde insanların fırsat neredeyse oraya gitmeye razı olduğunu aktarıyor.