İhracatta aylık rekoru kırıldı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ihracat rakamlarını açıkladı:TİM: İhracat Ekim'de yüzde 8.84 artışla 10 milyar 790 milyon dolar oldu.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Ekim ayı ihracat rakamlarının yüzde 8,84 artışla 10.8 milyar dolara ulaştığını açıkladı.

İhracat Ekim ayında % 8.84 artarak 10. 8 milyar dolar oldu.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, bu yıl Ekim ayında ihracat, 2009 yılının aynı ayına göre yüzde 8,84 artışla 10 milyar 790 milyon 392 bin dolar seviyesinde gerçekleşti.

TİM verilerine göre, bu yılın Ocak-Ekim döneminde ihracat yüzde 11,41 artışla 92 milyar 674 milyon 743 bin dolara yükselirken, son 12 aydaki ihracat 111 milyar 632 milyon 354 bin dolar olarak gerçekleşti.

Ekim ayında en fazla ihracat yapan sektör, 1 milyar 696 milyon 267 bin dolarla otomotiv endüstrisi oldu. Otomotivi, 1 milyar 367 milyon 64 bin dolar ile hazırgiyim ve konfeksiyon, 1 milyar 177 milyon 66 bin dolarla demir çelik ürünleri takip etti.

Türkiye'nin, Ekim ayında toplam ihracatının yüzde 82,64'ünü gerçekleştiren sanayi grubunda yüzde 7,39artışla 8 milyar 917 milyon 274 bin dolarlık, yüzde 14,03'ünü oluşturan tarım grubunda yüzde 8,44 oranındaki artışla 1 milyar 513 milyon 738 bin dolarlık, yüzde 3,33'ünü oluşturan madencilikte ise yüzde 67,99'luk artışla 359 milyon 380 bin dolarlık ihracat yapıldı.

Sanayi sektörü alt başlığı altında yüzde 63,52 payla ilk sırada yer alan sanayi mamulleri içinde en büyük payı yüzde 15,72 ile otomotiv endüstrisi, bunu yüzde 12,67'lik payla hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü izledi.
Aynı dönemde, en yüksek ihracat artışı yüzde 67,99 ile madencilikte gerçekleşirken, bu sektörü yüzde 49,74 ile deri ve deri mamulleri takip etti.

Ekim ayında gemi ve yat endüstrisinde yüzde 59,73'lük gerileme olurken, zeytin ve zeytinyağında yüzde 30,44'lük, kesme çiçek sektöründe yüzde 2,57'lik düşüş yaşandı. Ekim ayında ihracatı azalanlar söz konusu 3 sektörle sınırlı kaldı.

-ALMANYA İLK SIRADAKİ YERİNİ KORUDU-

Ekim ayında Türkiye ihracatında ilk 10 ülke sırasıyla Almanya, İngiltere, İtalya, Irak, Fransa, Rusya Federasyonu, ABD, İran, İspanya ve Birleşik Arap Emirlikleri olarak sıralandı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, ''Ülkemizin ihracatı 2009-2010 yıllarının aylık rekorunu kırdı. İlk defa ihracat kayıt rakamlarında 10 milyar dolar eşiğini geçtik ve 10,8 milyar dolara ulaştık'' dedi.

Mehmet Büyükekşi, Sivas Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu'nda, ekim ayı ihracat rakamlarının açıklandığı toplantıda yaptığı konuşmada, ekim ayında bir ilkin gerçekleştiğini söyledi.

''Ülkemizin ihracatı 2009-2010 yıllarının aylık rekorunu kırdı'' diyen Büyükekşi, şunları kaydetti: ''İlk defa ihracat kayıt rakamlarında 10 milyar dolar eşiğini geçtik ve 10,8 milyar dolara ulaştık. Bu da Sivas'a nasip oldu. 2010 Ekim ayı rakamı, 2008 dahil, Cumhuriyet tarihindeki en yüksek ekim ayı ihracat rakamıdır. Kriz sonrasında 10 milyar dolar eşiği bizim için çok önemliydi. Bunu aşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu rekor yıl sonu hedefimize ulaşacağımıza bize gösteriyor.''

Ekonomi Haberleri