1 Ocak tarihinden itibaren öğretmenlerin maşlarına yüzde 50 oranında zam yapılacağını açıklandı.
Kosova’daki 30 binin üzerindeki ilk ve orta okul öğretmeni yıllardır 250 euro civarında maşla açlık eşiğinde yaşıyor.Üç yıl önce Kosova Hükümetinin başına gelen Başbakan Haşim Taçi, öğretmenlerin maşlarına zam yapacağını vaat etmiş ancak bunu yerine getirememişti. Ancak Kosova Başbakanı görevinden istifa eden ve şu anda vekaleten başbakanlık yapan Haşim Taçi, kapalı kapılar ardında Kosova bağımsız sendikalar temsilcileriyle görüştükten sonra ilk ve orta okul öğretmenlerinin maşlarına yüzde 50 oranında zammın yapıldığını ve 1 Ocak tarihinden itibaren zamlı maşlarını alacaklarını açıkladı.
Haşim Taçi’nin bu kararına diğer partilerden tepki geldi. Kosova’daki partilerin büyük bir bölümü, Haşim Taçi’nin, hükümet yokluğunda Anayasa gereği böyle bir karar alma yetkisinin olamadığını söyleyerek, bunu seçim propagandası olarak kullanmakla suçladı.Açlık eşiğinde bulunan öğretmenlerin ise kafaları karışık. DHA’ya konuşan öğretmenler karara sevinseler de zamlı maaşlarını almadan karara inanmakta güçlük çekiyor.